The Liberty of Creativity
Csalár Bence Welcome to the workshop! rovata folytatódik
Bence még tavaly decemberben ellátogatott egyetemünkre, hogy utánajárjon, ebben az intézményben mit tanulhat valaki, ha a "divattervezői szakmába" szeretné belevetni magát.
Első ittlétekor a Kézműves tárgykultúra alapképzést és a Divat- és textiltervezés mesterképzést térképezte fel. A műhelyben olyan tervezőkkel találkozott és beszélgetett, mint Kovács Adél, Konsánszky Dóra, Fazekas Endre, vagy Juhász Nóra oktatók, valamint Horváth Renáta, Virág Anita, Wolf Bettina, Mészáros Lúcia hallgatók.
A "Welcome to the workshop" teljes írása ITT olvasható.
Következő alkalommal a divatékszer és -kiegészítő, valamint a textilművesség rejtelmeiben mélyedt el. Megismerkedett az oktatóink közül László Edinával, a Lazlo márka megálmodójával, Lőrincz Réka ékszerművésszel, Hajdú Anett textiltervező, divatillusztrátorral, valamint Vági Flóra ékszertervezővel.
A Workshop Secrets: Metropolitan University II. teljes szövege ITT olvasható.
Legutóbbi METU- s túráján a divatékszer és -kiegészítő, valamint textilfestő- és szövőműhely mindennapi látogatóival, a hallgatókkal is váltott pár szót a képzésről, hogy "az érem mindkét oldalára fény derüljön": Bartus Andreával találkozott, aki már az alapszakot is a METU-n végezte, és miután elégedett volt az itt tanultakkal, a mesterszakot is itt kezdte el. Bárdos Anna munkáiban az ötletesség fontos szempont, de a humor sem áll messze tőle.
Így foglalta össze, hogy számára itt a METU-n mik a legfontosabb értékek tanulmányai során:
„Nagyon megfogott az iskola lelkülete, az oktatók hozzáállása a diákokhoz. Ez alatt többek között azt is értem, hogy hagyják kibontakozni az embert, végtelen inspirációs forrást használhatunk. Még soha nem hallottam ezen a képzésen azt a mondatot; hogy ‘inkább ezt ne próbáld ki’. Igenis ki kell mindent kísérletezni, mert ha még zsákutca is, az ember tanulni tud belőle. Hol máshol tanuljuk meg, ha nem az iskolában? A képzésnek talán ez az egyik erőssége, elvégre minderre időt és helyet biztosítanak.“
Ezt Szathmári Fanni Virág még azzal egészítette ki, hogy menniyre fontos, hogy az oktatók segítenek felismerni a lehetőségeket.
Az ékszer és kiegészítő képzés egyik ígéretes tehetségét, Wakabayashi Noémit kezdetektől fogva a kiegészítők, anyagmanipulációk, illetve formatervézes foglalkoztatják.
Bence így összegzi a látottakat, hallottakat: "A hallgatókkal folytatott beszélgetések után bezárult a kör, így teljes képet kaphattam a képzés minden egyes részletéről – mindkét oldalról. Az pedig, hogy összességében milyen vélemény alakult ki bennetek a Budapesti Metropolitan Egyetem közösségéről (és persze képzéseiről) csak rajtatok múlik. Bennem kétségtelenül pozitív nyomott hagytak."
A The Liberty of Creativity teljes szövege ITT olvasható.
A borítókép Schäfer Dávid fotója.
Hírek
HunJam 2024
Harmadik alkalommal kerül megrendezésre Magyarország legnagyo …
Indul a METU Szenior Akadémia
A Budapesti Metropolitan Egyetem örömmel bejelenti, hogy elindí …
Óriási sikerrel zártuk az októberi HR Festet!
A METU HR képzése Magyarország egyetlen HR BEST díja …
Keresztféléves felvételi vs. hagyományos felvételi. Mi a különbség?
Mit nevezünk hagyományos, illetve keresztféléves felv& …
Keresztféléves jelentkezés - kinek éri meg?
A továbbtanulást nem csak szeptemberben lehet megkezdeni. …
A METU Ünnepélyesen Köszöntötte Nemzetközi Hallgatóit
Szeptember 26-án a Budapesti Metropolitan Egyetem (METU) különl …
Minden, amit a keresztféléves felvételiről, képzésekről tudni kell
Hogyan zajlik a keresztféléves jelentkezés? …
Új szempontból vizsgálja az építőipart a KSH
Folytatódik a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) és a Budape …