Az egyetemisták harmada már átélte a kapunyitási pánikot
Sokszor beszélünk a kapuzárási pánikról, de a kapunyitásról annál kevesebb szó esik, pedig a felsőoktatásban tanulók félnek a jövőtől, az önállóságtól, amely sokukból szorongást és bizonytalanságot vált ki - derült ki a 2018-as TEDx konferenciánkra készített felmérésből.
A résztvevők közel 80 százaléka tisztában van a kapunyitási pánik jelentésével, sőt, a fiatalok harmada már magán is tapasztalta a tüneteket. A megkérdezettek szerint ismerőseik nagy többségét is érinti ez a jelenség. A fiatalok elsősorban a családjuktól várnának segítséget ebben a helyzetben, de úgy gondolják, hogy iskolai felkészítéssel akár megelőzhető is lehetne ez az állapot.
Megfelelni az elvárásoknak
A hallgatók negyede leginkább a szülőknek szeretne megfelelni, az iskola csak ez után következik. 17-17 százalékuk néz szembe nap mint nap különféle társadalmi és párkapcsolati elvárásokkal. A válaszadóknak magukkal szemben is komoly követelményeik vannak: a legfontosabbak közé tartozik a boldogságra való törekvés, a saját karriercélok megvalósítása és a hivatás megtalálása, de a saját megítélésük szerinti siker is.
„A huszonévesek azért is hihetik, hogy valami nincs rendjén velük, mert a társadalmi vélekedés szerint ez az az áhított időszak, amikor mindenki jól érzi magát. Ők azonban nem tudják eldönteni, hogy a média, a közvetlen környezetük vagy a saját elvárásaiknak kell-e megfelelniük” - mondta el Simon Orsolya, az őszi TEDx konferenciánk előadója.
Fotó: Benkő M. Fanni
Mi a megoldás?
A megkérdezettek alig több mint egytizede gondolja határozottan, hogy kiút lenne a kapunyitási pánikból a környezet vagy más életkörülmény megváltozása. A kitöltők többsége inkább önállóan, egyedül találna megoldást, a fiatalok harmada azonban nehezen bízik saját magában.
A válaszadóknak megoszlik a véleményük arról, hogy a kapunyitási pánik megelőzhető-e: 40 százalékuk szerint nem elkerülhető ez az állapot, de ugyanennyien gondolják úgy, hogy a megfelelő iskolai felkészítés lenne a legjobb megoldás, de az is segítene a helyzeten, ha a szülők jobban odafigyelnének pályakezdéssel kapcsolatos kérdéseikre és problémáikra.
Itt van például egy alap kérdés, amivel mindannyian találkoznak az első állásinterjún: „Miért ön a legalkalmasabb a pozícióra?”. A javarészt munkatapasztalat nélküli, de már diplomás fiatalok megtorpannak egy ilyen kérdéstől. Az egyre több felelősség megrémiszti a pályakezdőket, hiszen sokuk nincs tisztában saját képességeivel.
Egyedülálló, portfólió alapú képzési rendszerünk, a MyBrand az elsajátított szakmai tudás mellett éppen ezért az egyéni kompetenciákra is fókuszál. A képzés alatt kialakított portfólió segítségével a hallgatók folyamatosan figyelemmel kísérhetik, milyen készségeket és attitűdöket sajátítottak el az elvégzett kurzusok során. Az egyetemi évek végére reális képet kapnak saját erősségeikről, amelyekre építve kiemelkedhetnek a versenyből.
A témában kiadott sajtóközleményünk ITT olvasható.
Hírek
HunJam 2024
Harmadik alkalommal kerül megrendezésre Magyarország legnagyo …
Indul a METU Szenior Akadémia
A Budapesti Metropolitan Egyetem örömmel bejelenti, hogy elindí …
Óriási sikerrel zártuk az októberi HR Festet!
A METU HR képzése Magyarország egyetlen HR BEST díja …
Keresztféléves felvételi vs. hagyományos felvételi. Mi a különbség?
Mit nevezünk hagyományos, illetve keresztféléves felv& …
Keresztféléves jelentkezés - kinek éri meg?
A továbbtanulást nem csak szeptemberben lehet megkezdeni. …
Október 6-ig látogatható Tóth Andrej oktatónk veszprémi kiállítása
Tóth Andrej tervezőgrafikus, képzőművész PLAKÁTOK - 20 év című kiállítása a vesz …
Az ökológia és a művészetek kapcsolatáról tartott konferenciát a METU
A METU Művészeti és Kreatívipari Kara 2024. szeptember 12-13-án, a Francia Intéz …
Első alkalommal csatlakozott a METU a Kutatók Éjszakájához
A Budapesti Metropolitan Egyetem (METU) 2024-ben első alkalommal vett rés …